24. apríla 2014

Mrkvová torta (Carrot cake)


Známi Carrot cake... Viac sa podľa mňa hodí na jeseň, ako na jar ale chute nezmením :). Táto tortička je pomerne hutná, určite nepatrí medzi ľahučké nadýchané letné tortičky, ale skôr k poriadnym a sýtym tortám. Má jedinečnú a vláčnu chuť plnú korenín. Mne najviac chutí len tak bez krému kľudne, ako bábovka :). Ale toto je klasický recept dúfam, že vám bude chutiť. 

Ingrediencie:
200g hnedého cukru
3 vajíčka
300ml oleja
300g hladkej múky
1 lyžička sódy bikarbóny
1 lyžička prášku do pečiva
2 lyžičky škorice (ja mám rada plné chute, ak nie ste rovnaký ako ja dajte zo všetkých korenín len polovičku)   
1,5 lyžičky sušeného zázvoru
0,5 lyžičky soli
0,5 lyžičky vanilkovej esencie
300g na jemno postrúhanej mrkvy
100g posekaných vlašských orechov

Krém:
250g Phliladelphie
200g práškového cukru
100g masla

20cm forma na korpus
180°C


Postup:

Trúbu rozohrejeme na 180 °C, spodok tortovej formy vystelieme papierom na pečenie.
Cukor, vajíčka a olej dáme do misky a šľaháme dokým sa nám všetko nespojí. Pomaly prišľahávame múku spolu so sódou a práškom do pečiva a šľaháme dokým sa nám všetko nespojí. Prišľaháme škoricu, zázvor, soľ a vanilkovú esenciu. Pridáme postrúhanú mrkvu, orechy zamiešame a prenesieme do pripravenej tortovej formy. Dáme do predohriatej trúby a pečieme 35-45 minút alebo dokým nebude pozitívny špajľový test :) (vytiahneme formu z trúby, do stredu zapichneme špajľu a vyberieme, ak na nej nebudú žiadne omrvinky= špajľový test je pozitívny a naša tortička je upečená :) ).
Tortičku necháme vychladnúť a prerežeme na 2 časti.
Krém:
Cukor spolu s maslom vyšľaháme tak aby sme necítili čiastočky cukru. Pridáme Philadelphiu a zašľaháme.
Ale keďže človek je bytosť lenivá a nie každý mám doma kuchynský robot použijeme možnosť číslo 2.
Spôsob spracovania krému č. 2
Všetky ingrediencie dáme do úzkej nádoby, ktorá sa predáva spolu s ponorným mixérom. Ponorným mixérom rozmixujeme všetko pekne na hladký krém (tak aby sme pod zubami necítili cukor). Dávajte ale pozor aby ste to neprehnali.
Možnosť č.2 trvá max 2 minútky. Možnosť č.1 trvá minimálne 6 minút asi aj viac. Ak nemáte kuchynský robot ale len ručný šľahač.... no ja by som si vybrala možnosť 2. Pri nej nemusíte dlho stáť a nebolia z toho ruky :).
Prerezaný korpus potrieme zhruba 1/4 krému, prikryjeme druhým korpusom a celú tortu potrieme krémom.
Tortičku môžete ozdobiť orieškami, posypať škoricou, alebo použiť oranžové marcipánové mrkvičky. Alebo si môžte zafarbiť časť krému na oranžovo a cukrárskym pytlíčkom nastriekať mrkvičky....
Ak sa vám recept páčil, dajte mi hlas: http://www.blogerroka.sk/karolina-azzaro/


Dobrú chuť
K :)




Inšpirácia: The hummingbird bakery

1 komentár:

  1. Ahoj, koláč sa mi v strede nafúkol a praskol, v čom môže byť problém? Teplotu som mala 180.

    OdpovedaťOdstrániť