20. novembra 2015

Tvarohová bábovka s rumom



Bábovka naša všetkými milovaná,... . Každá rodina robí tú svoju milovanú variantu bábovky. Ja ich mám rada všetky do jedného. Bábovka patrí všeobecne k mojim obľúbeným raňajkám. Táto je jedinečná tvarohom, rumom a sušenými marhuľami. Tvaroh dáva bábovke krásnu vláčnosť, skvelú chuť a vôňu. Spolu s rumom s kakaom a sušenými marhuľami tvoria skvelú obmenu klasickej bábovky.
Tiež vám bábovka s kakaom pripomína dectvo?   
V mojej bábovke je trošku menej kakaa ako by som si želala, ale v recepte som to už opravila :).

Ingrediencie:
200g masla
150g krupicového cukru
250g tvarohu (mäkkého vo vaničke)
2 lyžičky vanilkového extraktu
4ks vajíčka
150g hladkej múky
150g polohrubej múky
12g prášku do pečiva
4 lyžice kakaa
4 lyžice rumu
sušené marhule

bábovková forma
170°C

 

Postup:

Trúbu zapneme na 170°C. Formu vymažeme maslom a vysypeme hrubou múkou. 
Maslo spolu s cukrom vyšľaháme v miske. Pridáme vanilkový extrakt a tvaroh a zašľaháme. Vajíčka rozdelíme na bielka a žĺtka. Žĺtka prišľaháme k maslovej hmote a bielka vyšľaháme zvlášť na penu. 
K maslovej hmote lyžicou primiešame preosiatu múku spolu s práškom do pečiva a potom robotom spracujeme. Na záver lyžicu primiešame bielka a na kúsky nakrájané marhule. 
Cesto rozdelíme na 2 časti. Jednu nalejeme do pripravenej formy. Do druhej časti cesta zamiešame kakao s rumom, ktoré si predtým zamiešame v miske. Na vanilkové cesto nalejeme do formy kakaové a dáme piecť na 50minút.    

Dobrú chuť
K :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára