24. septembra 2015

Latte so sladkých zemiakov


V Ázii sa naučíte všeličo a tak isto aj všeličo ochutnáte. Táto výdatná pochúťka je dobre známa hlavne v Kórei. Ja som za vyskúšanie snáď vážne všetkého a prečo nie keď sladké zemiaky sú zdravé... .
Na trhu som našla nádherné sladké zemiaky, a tak prišiel čas vám ho predstaviť. Aj keď pre mňa to vždy bude skôr milkshake zo sladkého zemiaku ako Latte :). Ak chcete uberte z mlieka a dajte si doň 50- 80ml kávy, alebo ako ja pridajte si lyžičku, alebo dve kakaa. Môžete ho pripraviť na studeno s ladom, alebo si zahrejte mlieko a budete mať horúcu verziu ideálnu hlavne na jeseň.  
Ak si chcete urobiť penu na vrch, postup nájdete v príspevku Perníkové Latte.

Ingrediencie:
0,5 upečeného sladkého zemiaku.
500ml mlieka (teplé)
2 lyžice maple sirupu/medu
0,5 lyžička škorice
ja si veľmi rada pridám aj poriadnu štipku Pumpkin Spice (recept naň nájdete v Pumpkin Spice Creamer). Ak nemáte nevadí.   
menšiu hrsť vlašských orechov


Postup:

Trúbu zapneme na 180°C s ventilátorom. Na plech vystlaný papierom na pečenie dáme sladký zemiak a dáme piecť. Trvá to zhruba 45minút kým sa zemiak úplne upečie. Bude mäkký a voňavý. Zemiak necháme vychladnúť, prerežeme a príborom vyberieme dužinu. Dužinu dáme do mixéru zalejeme mliekom, maple sirupom, pridáme škoricou a orechy. Vymixujeme a podávame. 
Ak chcete dajte si trochu teplého mlieka do zavarovacieho pohára, nie viac ako polovicu a traste ním zhruba necelú minútu. Trasením sa vytvorí pena. Nelejte späť do pohára a podávajte.

Dobrú chuť/ piť?
K :)  


Z jedného takéhoto zemiaku som po upečení dostala zhruba 230g dužiny. Zaplnila som celý malý pohárik od Nutelly. Na fotke je už odobraté do Latte.



Takto to vyzeralo na moju desiatu. Pridala som si 2 lyžičky kakaa na pečenie :).



1 komentár: