3. mája 2014

Tapioka puding



Tapiokový puding zbožňujem. Veľmi som ho vždy chcela ochutnať, ako asi všetko čo som ešte neochutnala ;) . Keď som ho prvýkrát ochutnala (Kozy Shack) jednoznačne som sa zamilovala. Dnes som vzdala snahu ho niekde kúpiť, keďže som ho mimo USA nikde nevidela, tak som sa rozhodla, že si ho urobím. A keďže som neodhadla množstvo (5 poharikou pre jedného) tak som si vyrobila viaceré príchute, aspoň zistím, ktorý mi najviac chutí :). Moje príchute sú: klasický vanilkový, čokoládový, čučoriedkový (zmrazené čučoriedky) a medíkový. 
Použila som klasický domáci starý recept, ktorý nájdete hocikde na nete. Ale pre istotu ho sem dám. Môj hrnček ma zhruba 300ml.
Tapioka sú guličky zo škrobu získané z Manioky. Je to vhodné pre bezlepkovú diétu :). Po uvarení sú priesvitné, trošku želatínové.  


Ingrediencie:
1/3 hrnčeku tapioky
3 hrnčeky mlieka
štipka soli
3 veľké lyžice cukru
1/2 lyžičky vanilkového extraktu, alebo tak 2 lyžičky vanilkového cukru
2 vajíčka (bielky a žĺtka zvlášť) 

Postup:

Tapioku dáme do hrnca a zalejeme 1 hrnčekom mlieka. Necháme tak 30minút odležať, potom prilejeme zvyšok mlieka spolu s rozšľahanými žĺtkami, cukrom a soľou. Ak používame vanilkový extrakt tak ten dáme až na záver, ak vanilkový cukor tak ten dáme teraz. Tapioku varíme na miernom ohni za stáleho miešania. Privedieme k varu a stíšime oheň na najslabší, stále miešame  a takto varíme 10-15minút, kým tapioka zpriesvitnie (zmení farbu z bielej na priesvitnú) odstavíme hrniec. V miske vyšľaháme tuhý sneh. Do snehu opatrne po troškách zamiešame 1/3 hrnčeku tapiokového pudingu, aby bielka dostali rovnakú teplotu ako tapioka a nezrazili sa nám. Postupne bielka s taiopkou opatrne zamiešame do hrnca s tapiokou (pridáme vanilkový extrakt), povaríme ešte tak 3 minútky a odstavíme. Necháme vychladnúť a dáme do pohárikov. Mne to vyšlo na 5 pohárikov. 
Ja som do čokoládového zamiešala ešte do teplej tapioky kúsky čokolády.  

Dobrú chuť
K :) 


Klasický- vanilkový:

 Čokoládový:
Čučoriedkový:
 Medíkový:

2 komentáre:

  1. Tapioca pudink miluji, jeden recept mám i na blogu.. Tvé varianty určitě vyzkouším! Nejvíce mě láká s medem :-)

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovedaťOdstrániť