14. mája 2014

Tart z bielej čokolády a manga



Ďalšia ľahká letná tortička do zoznamu. Je veľmi osviežujúca, málo sladká. Pečie sa iba korpus, a to krátko, čo je ideálne pre teplé letné dni. Na pečenie by sa mala použiť forma na koláč s priemerom 24cm. Ja takú formu nemám, tak som to robila v tortovej forme. Nemala také pekné vlnovkové okraje, ale na chuti to neubralo :). Na vrchu je momentálne môj obľúbený krém z bielej čokolády a mascarpone, musím sa veľmi premáhať aby som ho nezjedla skôr ako ho dám na hocijakú tortičku.

Ingrediencie:
175g hladkej múky
75g kokosovej múčky
130g masla izbovej teploty
2 kopcové lyžice cukru
2 žĺtky
0,5 lyžičky mandľovej esencie
1 zrelé mango (určite bude výborná aj s malinami) 

Krém z bielej čokolády:
150g bielej čokolády
120ml šľahačky
75g kukuričnej múky/ škrobu
1 kopcová lyžica hladkej múky
50g práškového cukru
350ml mlieka
5 žĺtkov

Krém z mascarpone a bielej čokolády:
150g mascarpone
100ml šľahačky
1 lyžica práškového cukru
100g bielej čokolády (+ zhruba 80ml šľahačky na roztopenie čokolády)

23cm forma na koláč
180°C

Postup:

Koláčovú formu s priemerom 23cm, vytrieme maslom (ja som moju tortovú formu vystlala papierom na pečenie a obvod som potrela maslom).
Do misky dáme múku, kokosovú múčku, maslo, cukor, žĺtka a mandľovú esenciu a vyšľaháme na strednom stupni na hladné cesto. Cesto povtláčame do formy a popicháme vidličkou a necháme v chladničke odpočinúť tak 45minút. Trúbu zapneme na 180°C. Koláč prikryjeme papierom na pečenie, ktorý zaťažíme fazuľou (môžme použiť aj ryžu, prakticky hocičo čo zaťaží papier na pečenie a nezhorí pri pečení). Koláč dáme do predohriatej trúby a pečieme 10minút, potom dáme preč papier a pečieme ešte 5-7minút do zlatova. Kým nám korpus vychladne pripravíme si krém z bielej čokolády: 
V malom kastróliku zohrejeme šľahačku a necháme v nej roztopiť bielu čokoládu, odstavíme nabok.
Do iného malého kastróliku dáme škrob, múku, cukor a mlieko všetko zamiešame, aby sme nemali hrudky (ako keď robíme puding). Zahrievame na miernom stupni a miešame. Keď nám puding začne hustnúť odstavíme ho (nesmie byť úplne hustý). V miske prešľaháme žĺtka vidličkou, alebo ručným, metlovým šľahačom a pridáme k nim zhruba 250 ml pudingu. Zašľaháme a tým sa nám zahrejú žĺtka zhruba na rovnakú teplotu akú má puding. Žĺtka dáme späť do pudingu, miešame na miernom ohni dokým sa nám z celej hmoty nespraví poriadne hustý puding. Do pudingu zamiešame čokoládu a necháme úplne vychladnúť. Musí byť stále hustý, ak by ste ho mali po vychladnutí riedky treba z neho urobiť hustý krém (2 plátky želatíny necháme podľa návodu napučať v niekoľkých lyžiciach vody, dáme do kastróliku a zahrejeme spolu s trochu krému. Takto pripravenú želatínu poriadne zamiešame do skoro pokazeného krému a zachránime tým dobrú tortičku:) ). 
Polku krému dáme na korpus naň poukladáme nakrájané mango a na to dáme zbytok krému. Ja som dala naspodok mango a naň krém, ale mango v strede bude krajšie keď sa to bude krájať. Dáme do chladničky.

Takto tortičku môžte ozdobiť a podávať. Ale ja na to potrebovala ešte môj obľúbený krém z bielej čokolády :) :
Trochu šľahačky dáme spolu s bielou čokoládou do kastróliku, zahrejeme a necháme bielu čokoládu roztopiť, odstavíme, zamiešame a necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Mascarpone vyšľaháme s cukrom a primiešame doň vychladnutú bielu čokoládu. V inej miske vyšľaháme šľahačku. Šľahačku postupne zamiešame do mascarpone. Krém pekne natrieme na mangový krém. Ja to už viac nezdobím (kvôli chuti), ale kľudne si to ešte ozdobte trebárs mandľovými plátkami. 

Dobrú chuť
K :)                 


 
Inšpirácia: Chocolate bible

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára