22. októbra 2014

Ako upiecť cheesecake


Asi ste si už všimli, ako sú u nás doma obľúbené cheesecake. Piekla som ich už pomerne dosť :). Náplň môže byť aká len chcete, na čo len máte chuť. A všetky varianty sú úžasné.
Je pár vecí, ktoré by sa mali dodržiavať pri pečení cheesecaku :

1. Cheesecake sa pečie pri nízkej teplote   

2. Skôr ako začnete vystrihovať papier na spodnú časť formy, formu veľmi dôkladne obaľte kuchynskou fóliou. Dôležité sú hlavne spoje medzi spodkom a bokom formy, aby dovnútra nevtiekla voda pri pečení.  

3. Cheesecake sa pečie v horúcom kúpeli: formu položte do pekáča s horúcou vodou a tak dajte piecť. To zabezpečí stálu teplotu v trúbe. Stála teplota zabezpečí nepopraskanie cheesecaku.

4. Ak nemáte pekáč, do ktorého nezmestíte formu, neva nič sa nedeje. Nájdite si kľudne aj menší pekáč do ktorého dáte vodu a ten položte na klasický plech a ten dajte čo najtesnejšie pod mriežku na ktorej je tortová forma.
Asi takto:
Hlavne je treba dostať vodu do trúby :).

5. Pri pečení neotvárajte trúbu, aby sa zbytočne nemenila teplota a vlhkosť pri pečení. Je mi jasné, že treba kontrolovať, ale stačí ak budete kontrolovať tak 15minút pred dopečením :). Stačí len rýchlo štuchnúť do formy či sa cheesecake trasie a ako a kde...

6. Po upečení by sa mala v strede náplň ešte trošku triasť tak, taká malá finta FŇ, aby ste ho po úplnom vychladnutí v chladničke nemali moc hutný a pevný.

7. Po dopečení a vypnutí trúby necháme cheesecake v trúbe a trúbu trošku pootvoríme, aby para mohla pomali odísť a aby mohol cheesecake pomaličky chladnúť. To nám zabezpečí, aby nám cheesecake zbytočne nepopraskal. Moje dvierka na trúbe nedržia pootvorené, ale skôr otvorené, tak medzi dvierka dávam prakticky čokoľvek čo mám po ruke a čomu neublížim. Najčastejšie je to drevená doštička, alebo hrubá rukavica do trúby (chňapka). 

8. Keď už máme trúbu vychladnutú, ale cheesecake je ešte stále trochu teplý (teplota formy je znesiteľná pre ruky- formu udržíte holými rukami), vyberieme formu a necháme na mriežke úplne vychladnúť, a až potom dáme cheesecake do chladničky úplne stuhnúť. Pokiaľ možno zakryte formu, aby zbytočne cheesecake nenatiahol pachy v chladničke.

9. Cheesecake praská keď je už trošku moc upečený.

10. Cream cheese: čo to vlastne je a kde sa to dá kúpiť:

Cream cheese= smotanový syr= Philadelphia= Lučina

  • Lacnejšiu variantu kúpite v Kauflande, volá sa Smotanový syr (je to Kauflanďácky produkt) a nájdete ho hneď pod Philadelphiou :). 
  • V Bille sa dá kupiť ABC smotanový syr. 
  • V Lidli by to mala byť Pastierka (Pilos), ale tú nemám vyskúšanú tak ak ju vyskúšate dajte mi vedieť ako dopadla. 
  • Metro predáva od značky ARO Cream cheese a tiež je rovnako chutný v cheesecaku.
Hlavne dávajte pozor aby ste kúpili klasickú variantu teda bez príchute.
Cream cheese, ktoré som tu napísala mám vyskúšané a je jedno, ktorý z nich kúpite.  

11. Keksíky: Keksíky som vyskúšala snaď absolútne vštky. Najviac mi vyhovujú hociaké keksíky bez polevy od Opavie. Je jedno či použijete Esíčka, Koka, Venčeky..... . Ale moje najobľúbenejšie sú Club keksíky. Tie sú absolútne najchutnejšie. Ale to je názor mojich chuťových buniek. 
V každom prípade, maslo nalievajte postupne, ako ho budete zapracovávať do keksíkmi. Niektoré keksíky potrebujú viac masla a niektoré menej ako iné. Napríklad ovsené sušienky potrebujú menej masla, ako klasické Opavia sušienky.  

Toto je zopár rád, ktoré by mali pomôcť, aby ste mali krásny a úžasne vláčny cheesecake. Verte mi niekedy sa aj napriek veškerej snahe nafúkne, alebo niekde trošku praskne... . 
Takže dobrú chuť a držím palce.

K :)

Inšpirácia: vlastný pokus omyl a nedostatok info na nete.

3 komentáre:

  1. Super recept, už se na cheesecake chystám dlouho :)))

    Hezký večer,
    Skills of Art

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj ďakujem za super článok , ešte by ma celkom zaujímalo a to som nikde nevyčítala, či pečieš s ventilátorom alebo nie, prípade čo je lepšie.S pozdravom

    OdpovedaťOdstrániť