27. mája 2013

Čokoládovo kávová torta



Túto tortičku som robila pre môjho starého otca. Akú tortičku by ste urobili pre staršieho pána, ktorý MILUJE čokoládu a kávu s mliečkom?! Jednoznačne túto. Je naozaj veeeeľmi čokoládová :). Žiaľ nestihla som urobiť fotku prierezu ale myslím, že si to ľahučko predstavíte :). 

Ingrediencie: Korpus:
220g- masla
220g- práškového cukru 
2-4 lyžice- rumu
4ks- vajec
300g- múky (150g hladkej a 150g polohrubej)
2,5 lyžičky- prášku do pečiva (prdopeč)
60g- kakaa holandského typu (prosím skúste použiť čo najtmavšie pokiaľ možno nie tie naše svetlé kvázi kaka)
soľ
250ml- mlieka
80ml- Baileys (alebo najlepšie odoka podľa vlastnej chuti. Ja som dala určite viac.)

Krém:
500g-750g- mascarpone (v recepte je 750g ale ja som mala iba 500g nevadilo to. Ale zlaté pravidlo nikdy nie je dosť mascarpone/ s mascarpone sa nešetrí :) )
3 kopcové lyžičky- práškového cukru
2 lyžice instantnej kávy (zalejte 2,5 lyžicami horúcej vody)

Na polevu:
250g- čokolády
80ml- šľahačky (dajte radšej viac ak dáte 80 dosť vám to stuhne, ako mne. Skúste dať kľudne aj 120ml podľa mňa to stuhne aj tak ale nebude to až také tuhé)

24cm forma na korpus
160°C


Postup:

Trúbu predohrejte na 160 stupňov. Maslo, cukor a rum pekne vyšľahajte a postupne pridajte vajíčka a znovu dobre zašľahajte. Pridajte múku, prdopeč, kakao, soľ a mlieko. Zmes nalejte do pripravenej tortovej formy (24cm) a dajte piecť. Trvá to zhruba hodinku. Po upečení necháme tortu vychladnúť. Po vychladnutí tortu prerežeme najlepšie na 3 časti, ak sa nedá tak na 2 časti. Každú časť pokvapkáme Baileys-om. 
Pripravíme si krém:
Mascarpone vyšľaháme s cukrom a kávou. 
Korpusy potrieme krémom. 
Na polevu:
V horúcom kúpeli roztopíme čokoládu so šľahačkou. 
Polevu pekne opatláme tortu a dáme do chladničky stuhnúť.

Zdroj: Apetito listopad 2010. Recept som ale trošku upravila. Napr.: cukor nemyslím, že 400g cukru do korpusy je dobrý nápad. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára