13. mája 2013

Kokosová torta s jahodami



Táto torta bola taká dobrá, že som ju žiaľ nestihla ani poriadne odfotiť. Tak pridávam čo zostalo. 

Naozaj odporúčam. Korpus je asi najlepší aký som kedy upiekla. Krásne voní po citróne. Torta je neskutočná kombinácia čokoládovej šľahačky, jahôd, kokosu a citrónu. Naozaj skúste neoľutujete. 


Ingrediencie:
Korpus:
8 vajíčok
160g práškového cukru
160g polohrubej múky
14g vanilkového cukru
34g kokosu
kôra zo 4 citrónov

Krém z mliečnej čokolády:

270g mliečnej čokolády
133g tekutej šľahačky
400g vyšľahanej šľahačky

Jahody s likérom:

335g jahôd (alebo iného ovocia)
0,8dl jahodového likéru (ak použijete iné ovocie napasujte k tomu aj likér, alebo použite rum ako ja :) )
34g jahodového džemu

 26cm forma na korpus
180°C


Postup:

Bielka 2/3 práškového cukru a vanilkového cukru vyšľaháme na tuhý sneh. Žĺtka a 1/3 cukru vyšľaháme a obe peny opatrne spojíme, pridáme múku s kokosom a nastrúhanú citrónovú kôru. Dáme do tortovej formy (26cm) a pečieme na 180°C zhruba 30 minút. Po upečení rozkrojíme korpus na 3 časti. 

Kým nám vychladne pripravíme si čoko krémik:
Tekutú šľahačku zohrejeme a do horúcej primiešame čokoládu a rozpustíme. Do vyšľahanej čokolády o-pa-tr-ne vmiešame čokoládovú šľahačku. Pozor, aby nebola čokoláda teplá, mohla by nám šľahačka spadnúť. 

Na jahody s likérom:
Džem, jahody a likér zohrejeme v kastróliku.

Torta:
Na piškót poukladáme jahody s likérom a na ne rozotrieme krém. Položíme ďalší korpus naň jahody, krém a ďalší korpus. Ja som moju tortu potiahla bielou plastickou čokoládou. Ale kľudne svoju tortu potrite vanilkovým krémom (Zlatý klas, mlieko, cukor a vanilkový cukor. Na koniec to vyšľahajte s maslom). 

Zdroj: Čokoláda sladké umenie- Jozefína Zaukolcová


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára