25. mája 2013

Ribezlovo orechový koláč



Cesto:
280g- polohrubej múky
280g- orechov
200g- práškového cukru
250g- masla
8ks- žĺtkov

Ešte potrebujeme:
700g ríbezlí
200g práškového cukru
8 bielkov

35x25cm forma/plech
190°C


Postup:

Žĺtky vyšľaháme s cukrom. Postupne pridáme maslo, múku, orechy (pomleté) a vypracujeme cesto. Trúbu dáme predohriať na 190°C a pripravíme si plech. Táto dávka vychádza na veľký plech. Mne sa cesto lepilo tak som ho dala na papier na pečenie. Cesto som pokryla ríbezlami a dala som koláčik piecť do trúby na pár minút kým vyšľaháme bielky s cukrom. Na predpečený koláčik natrieme sneh z bielkov a dáme do trúby zhruba na 35-45minút.

Zroj: manželova babička robila podobný koláč. Chcela som mu ho upiecť, ale bez receptu....:( . Trošku poradil internet a trošku pamäť. 


Znovu som skúšala tento koláč, ale teraz som všetko piekla spolu a použila som iba 5 vajíčok :). Čiže na plech som dala cesto na to ribezle a na ne sneh. piekla som na 190°C zhruba 35 minút a takto to dopadlo:

 Dobrú chuť
K :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára