20. mája 2013

Tvarohovo- jahodová torta s lesklou čokoládou polevou



Kamaráti pre, ktorých bola tortička žiaľ nemohli prísť, ale tortička sa piekla aj tak :). Aspoň vidíte o čo ste prišli :).
Nezľaknite sa, korpusu je po upečení vlhký. Ja som korpus piekla dlhšie ako bolo uvedené v recepte. A odporúčam aj vám aby ste si korpus piekli prakticky podla seba. Cukor som upravila ako vždy, keďže mne sa zdajú všetky recepty trošku moc sladké. Ešte drobnosť k poleve: lejte z hora kým je teplá aby sa Vám pekne roztiekla. Môžete použiť aj čokoládovú plastickú hmotu, alebo inú polevu samozrejme, ale tento korpus s jahodami sa skvelo hodí k čokoládovej poleve :). Je božské ako sa jedno s druhým dopĺňa :).
Verím, že si ju ozdobíte lepšie :).

Korpus:

120g- bielej čokolády
20g- práškového cukru
120g- masla
6ks- vajíčok
120g- kryštálový cukor
120g- polohrubej múky
kôra z 3-4 citrónikov (ja mám rada keď korpus voní po citróne)

Tvarohovo- jahodová náplň:

250g šľahačky
250g jemného tvarohu (nie hrudkový)
80g práškového cukru
20g vanilkového cukru
250g rozmixovaných jahôd
1balíček plátkovej želatíny (20g)

Lesklá čokoládová poleva

60ml vody
30g masla
30g pšeničného sirupu
80g práškového kaka
180g práškového cukru

20cm forma na korpus
160°C


Postup:

Tortovú formu s priemerom 20cm vytrieme maslom a vysypeme múkou. Trúbu (ja mám horkovzdušnú) zapneme na 160°C. 
Roztopíme čokoládu, pridáme maslo a cukor a pekne vymiešame. Pridáme žĺtka a vyšľaháme do peny. Vyšľaháme si bielka s kryštálovým cukrom na tuhý sneh a opatrne ich zapracujeme do žĺtkovej peny. Na koniec opatrne zapracujeme múku a citrónovú kôru. Takto pripravené cestíčko vlejeme do pripravenej formy a dáme piecť na ....( poľa receptu na 30minút ja som piekla tuším hodinu alebo hodinu a štvrť).
Keď nám korpus vychladne a prerežeme ho na 3 časti. A pripravíme si jahodovú náplň:
Želatínu si dáme napučať (jemne ju polejeme vodou a čakáme kým sa napučí a bude mäkučká). Medzitým si zmiešame tvaroh, vanilkový cukor a práškový cukor. Opatrne pridáme vyšľahnú šľahačku. Rozmixované jahody dáme do kastróliku s troškou vody a privedieme k varu. Vypneme (!!!!) a pridáme napučanú želatínu a rozmiešame. Necháme trošku vychladnúť a opatrne už vlažnú nalejeme do tvarohovo- smotanovej hmoty a zamiešame. 
Takto pripravenú náplň natrieme medzi korpusy, teda na 1. a 2. časť prerezaného korpusu. Dáme do chladničky stuhnúť.
Na polevu si rozpustíme maslo a pšeničný sirup vo vode. Pridáme cukor a kakao a vymiešame. Ja som ho liala na tortu ešte horúci a krému to neuškodilo. 

Dobrú chuť 
K :) 



 

Zdroj: Čokoláda sladké umenie- Jozefína Zaukolcová  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára