13. mája 2013

Punčová torta


Korpus:
8 vajíčok
160g práškového cukru
160g hladkej múky
25g vanilkového cukru
40ml vody
10g pomarančovej kôry

Pomarančový krém:
2,5dl mlieka
30g práškového cukru
10g vanilkového cukru
250g masla
50g kryštálového cukru
20ml rumu
50ml pomarančového sanquicku
pomarančová šťava z 0,5 pomaranča

Punčový rozvar:
100g kryštálového cukru
2dl vody
1dl pomarančového sanquicku
50ml rumu
20ml citrónovej šťavy
50ml pomarančovej šťavy

Nemusí byť:
Marhuľový džem
Niečo na potiahnutie torty- ja som použila bielu plastickú čokoládu.


Postup:

Bielky a 2/3 cukru + vanilkový cukor vyšľaháme na tuhý sneh. Žĺtky a 1/3 cukru vyšľahaj a pridaj vodu. Obe peny zľahka spoj (opatrne po-ma-li-čky) a pridaj múku + pomarančovú kôru. Dáme do pripravenej tortovej formy (žiaľ neviem si spomenúť či som použila 24cm alebo 26cm) a pečieme na 180 stupňov zhruba 35min. Po upečení rozkrojíme na 3 časti.

Kým korpus vychladne priprav krém:
Z mlieka, kryštálového cukru, vanilkového cukru a krémového prášku uvar puding. Treba to stále miešať nech sa nespravia hrudky. Po vychladnutí pridaj rum a zmeknuté masielko. Pekne vyšľahaj. Na záver pridaj sanquick a pomarančovú šťavu. 
Punčový rozvar je veľmi jednoduchý:
Cukor s vodou prevar, nech sa cukor rozpustí. Nechaj to vychladnúť a dochuť rumom, sanquickom, citrónovou a pomarančovou šťavou.

Torta:
Ak máme po ruke marhulový džem potrieme ním spodný korpus. Ak nie nevadí. Koprus potreme krémom. Strednú časť korpusu namočíme ako špongiu do punčového rozvaru a položíme na krém. Poslednú časť korpusu natrieme džemom(ak máme), potrieme krémom a položíme na "špongiu". 
Kto chce nech potrie krémom celú tortu ja som ju dala do chladničky nech krém trochu ztuhne a obalila plastickou bielou čokoládičkou. 


Zdroj: Čokoláda sladké umenie- Jozefína Zaukolcová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára