25. augusta 2013

Čokoládovo kokosová torta


Čokoláda s kokosom je asi stokrát odrhovaná kombinácia v tortách. Ale ak ju máte radi tak musíte skúsiť túto. Cesto podobné brownies a krém.... óóó ten krém to je kapitola sama o sebe. Krém je úžasnou kombináciou karamelu a kokosu. Veľmi dobré.
Skúste určite bude veľmi chutiť. Je trošku zložitejšia ale o to úžasnejšia.

Tento kúsok som poslala ako darček kamarátom. Žiaľ samotnú tortu som už nestihla nafotiť, aj tento kúsok som musela brániť pred nájazdom kobyliek.  

Ingrediencie:
280g hladkej múky
3 lyžičky prášku do pečiva
3/4 lyžičky sódy
3/4 lyžičky soli
375g masla
110g kakaového prášku
150g trstinového cukru
150g krupicového cukru
375ml Acidka
4 vajcia
2 lyžičky vanilkového extraktu
50g kávy 

Krém:
540ml plnotučného mlieka
440ml kokosového mlieka
150ml šľahačky
100g krupicového cukru
1 vanilkový lusk- budeme potrebovať jeho dreň
2 lyžice kukuričného sirupu
1/2 lyžičky vanilkového extraktu
3 kopcové lyžice masla
4 lyžičky Malibu
1,25 hrnčeka nesekaných pekanových orechov
125g strúhaného kokosu

Poleva:
200ml šľahačky
170g čokolády
2 lyžice medu 

24cm forma
160°C

Postup:

Trúbu predohrejeme na 160°C, 2 formy s priemerom 24 cm (ja som použila iba jednu a piekla som korpus naraz) spodok foriem si vystelieme papierom na pečenie. 
Múku, prášok do pečenia, soľ a sódu dáme do jednej nádoby a premiešame. Maslo rozpustíme v kastróliku a zmiešame ho s kakaovým práškom. Zahrievame zhruba 1min za stáleho miešania. Dáme dolu z platne pridáme cukor (aj trstinový aj normálny) a miešame do rozpustenia. Mne to moc nešlo tak som to dala na sporák a na úplne slabej teplote som miešala(necháme vychladnúť). Pridáme kávu, acidko, vajíčka, vanilku a zamiešame do hľadka. Pridáme múku s práškom do pečenia, soľou a sódou a vymiešame na cesto. Cesto rozlejeme do foriem a pečieme 45minút. Ja som cesto dala do jednej formy a piekla 60min. Po vychladnutí som korpus rozrezala na 3 časti. Podľa receptu by som mala rozrezat každý korpus na 2 časti. Verte mi v mojom prípade som bola rada za 3 časti :). Vám radím rozrezat na 3 časti. Neviem ako to pôjde keď budete mať 2 korpusy. Mne to išlo naozaj dosť ťažko.  

Krém:
V hrnci si zamiešame všetky mlieka aj so šľahačkou zahrejeme tesne pod bod varu a vypneme. Hneď na SILNOM ohni zohrej cukor so 60ml vody. Kým sa cukor rozpustí trvá to zhruba 8-10min NEMIEŠAJTE! Vznikne nám tmavý karamel. Opatrne doň zamiešame mlieko. Ja som zamiešala zhruba 300ml (poriadne karamel s mliekom zamiešajte aby a nevytvorili hrčky) potom som to cele naliala do kastróla kde som mala zvyšné mlieko. Privedieme k varu a občasným miešaním to necháme odpariť na polovicu. Trvá to hodinku. 
Do zmesi zašľahajte maslo, vanilkový extrakt, soľ a Malibu. Pridaj orechy a kokos. Zmes necháme vychladnúť a občas si ju zamiešame. Ak bude krém po vychladnutí moc tekutý pridajte 2 lyžičky agaru. 

Krém som dala na každý korpus aj na vrchný. Na polevu som v kastróliku roztopíme čokoládu spolu so šľahačkou. Keď bude čokoláda rozpustená odstavte kastólik a primiešajte med. Nechajte trošku vychladnúť a polejte polevou koláč. Na ozdobenie môžete posypať tortu kokosom. 

Dobrú chuť 
K :)


Inšpirácia: www.apetitonline.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára