21. decembra 2014

Brazilské srdiečka


Asi každý z nás skúša na Vianoce aj niečo nové. Tieto Brazílske srdiečka sú u nás tento rok "niečo nové". Ale určite ich nerobím posledný krát. Chutí mi na nich, že je v nich krásne cítiť korenie (škorica a klinčeky) spolu s Griotkou. Písala som, že sú bez múky? ;)

Ingrediencie:
2 bielka
2 lyžice Griotky
1 lyžička mletej škorice (nie kopcová)
1 lyžička mletých klinčekov (nie kopcová)
80g práškového cukru
250g postrúhanej tmavej čokolády (stačí ju dať do kuch. robota posekať)
250g mletých mandlí
hnedý cukor


Postup:

Mandle a čokoládu dáme do kuchynského robota a posekáme na čo najmenšie kúsky. Čokoládovú zmes dáme do misky. Primiešame škoricu, mleté klinčeky a cukor. V inej miske vyšľaháme bielka na pevnú penu a zamiešame do čokoládovej zmesi. Cesto zabalíme a dáme do chladničky aspoň na hodinku. Stuhnuté cesto vytiahneme z chladničky a vyvaľkáme medzi 2 fóliami. Ja som si vyvaľkala cestu na hrúbku zhruba 1,5cm ale aj na tenšie. To hrubšie je samozrejme po upečení mäkšie. Mne viac chutí to tenšie, ktoré je po upečení pevnejšie z hora aj z dola a stred ma síce mäkký, ale zároveň tenší ako tá hrubšia varianta. Z cesta povykrajujeme srdiečka. Srdiečka obalíme v hnedom cukre a položíme ich na plech vystlaný papierom. Srdiečka necháme na plechu do druhého dna aby vyschli. 
Druhý deň zapneme trúbu na 250°C. Srdiečka pečieme 3-5 minút podľa ich hrúbky a podľa toho ako mäkké ich chceme. Ja ich pečiem 4 minúty a sú božské. 

Dobrú chuť
K :)   


Inšpirácia: F.O.O.D, december 2014

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára