16. mája 2013

Lieskovcovo- mandľové sušienky





Poznáte to, po pečení zostane neporiadok a bielka. OK, bordel sa sprace, ale čo s bielkami? Na internete som hľadala a hľadala recept na sušienky, ktoré robila moja babička na Vianoce. Ja žiaľ jej recept nemám takže som bola veeeľmi šťastná keď som tento recept nasla na Vareche u Sonulienky. Takže tu je receptik po mojej drobnej úprave.

140g práškového cukru (skúste skombinovať práškový cukor 110 s vanilkovým 30- alebo dajte iný pomer)
140g hladkej múky
4 bielka :)
100 orieškov (mne v sušienkach najviac chutia lieskovce čiže ja odporúčam 70g lieskovcov a 30g mandlí)

rebrová forma/ chrbát
170°C

Postup: 

Zapneme trúbu na 170°C, vytrieme srnčí chrbát maslom a vysypeme hladkou múkou. Bielka s cukrom vyšľaháme do tuha. Pridáme múku (dávame pozor, aby nám bielka nespadli) a oriešky. Pekne to vylejeme do srnčieho chrbáta a dáme piecť. Trvá to zhruba 30 minút. Skúšku si urobte špajľou. Po vytiahnutí z trúby zabaľte srnčí chrbát do alobalu a nechajte postáť cez noc. Ráno vyklopte koláčik a nakrájajte ho na tenké sušienky. Poukladajte na plech a dajte dosušiť zhruba na 150°C. Pozor poriadne ich strážte. Čím sú tenšie tým sa rýchlejšie sušia. Čiže to môže trvať od 10minút po 25minút.  

Dobrú chu
K :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára