10. augusta 2015

Nutellové Scones


Na mojeom blogu už jeden recept na Scones je. Sú to Čokoládovo čučoriedkové Scones
Pre mňa sú scones priam srdcovou záležitosťou. Hrozne mi pripomínajú úžasnú dovolnku. To boli absolútne najlepšie scones na svete, čerstvé, ešte teplé z trúby na raňajky. Keďže máme doma vyše 1,5 kg Nutelly (to nepreháňam mali sme 2 kg) tak sme si povedali, že dáme scones. 
V pozadí je Nutellové Frappe :). V teple moje obľúbené. 

Ingrediencie:
250g hladkej múky
40g hnedého cukru
30g kakaa
1 lyžička prášku do pečiva
štipka soli
85g studeného masla nahrájaného na kocky
60-100g posekaných lieskovcov (podľa chuti)
1 vajíčko
120ml šľahačky
140g Nutelly 

klasický plech
190°C


Postup:

Do misy dáme všetky sypké ingrediencie a zamiešame. Pridáme maslo a rýchlo spracujeme (ja to dávam do kuchynského robotu). V inej miske si zašľaháme šľahačku, vajíčko a Nutellu. Mokré ingrediencie nalejeme do suchých a rýchlo zamiešame. Pridáme posekané lieskovce a zamiešame. Trúbu zapneme na 190°C. Z hmoty vytvarujeme kruh s priemerom zhruba 20 cm. Pokrájame na 8 častí. Prenesieme na plech s papierom na pečenie. Pečieme 20 minút.  
Ja som dala na Scones ešte karamelový sirup.

Karamelový sirup:
100g krupicového cukru
45g masla
60ml šľahačky

Postup:
Cukor dáme do menšieho kastróliku a na strednom stupni zahrievame kým sa cukor začne roztápať. Strážime ho aby nám nezhorel, mal by mať hnedkastú farbu. Pridáme maslo, zamiešame. Nakoniec pridáme šľahačku, zamiešame a odstavíme. Čím dlhšie budete karamelový sirup variť tým bude hustejší. 

Dobrú chuť
K :)

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára