1. februára 2014

White Chocolate Cappuccino Gateau



Na túto mňamku som sa chystal tušim 2 možno aj 3 týždne. Nie z dôvodu obtiažnosti ale z dôvodu, že som sa nevedela dostať k mojej knižke kde bol recept. Bola v zajatí u kamaratov.
Tortičku určite vyskúšajte. Je veeeeľmi dobrá korpus mi veľmi chutí. Je ľahučký a chutí ako keby bol orechový. Ale najlepšia vec podľa mňa je Frosting. Ten je ako kávové nebíčko. Kľudne doň pridajte aj trošku kávy, ale opatrne, aby nebol moc riedky. 

Ingrediencie:
Korpus:
200g krupicového cukru
27ml silnej čiernej kávy
4,5ml vanilkovej esencie
200g hladkej múky
140g bielej čokolády nakrájanej/ nastrúhanej na menšie kúsky (strúhaný na strúhadle na jabĺčka)

Krém:
250ml šľahačky
40ml kávového likéru

Frosting:
255g bielej čokolády
20ml mlieka (ak bude potreba)
180g práškového cukru
40ml kávového likéru

24cm forma na korpus
180°C


Postup:

Trúbu zapneme na 180°C a pripravíme si formu (najlepšie 2) s priemerom 24cm. V ohňovzdornej miske zašľaháme vajíčka, cukor, kávu a vanilku. Ohňuvzdornú misku dáme na kastól s horúcou vodou a šľaháme vajíčka dokým nám nevznikne pevný krém ako keď šľaháme bielka (no nie až taký pevný). Misku odstavíme a opatre zamiešame preoseiatu múku do hotového krému/ peny. Nakoniec primiešame pokrájanú čokoládu a šup s tým do formy (najlepšie do 2 foriem) a rýchlo do trúby. Pečieme 20- 25minút. Korpus necháme vychladnúť. Vychladnutý korpus prekrojíme na 2 časti. 
Vyšľaháme šľahačku s likérom a potrieme ňou jeden korpus. Položíme naň druhý korpus a dáme zatiaľ do chladničky, kým si pripravíme Frosting. Roztopíme čokoládu, vyšľaháme maslo a pridáme doň likér. Postupne pridávame cukor a šľaháme. Ak je hmota po zašľahaní cukru veľmi hustá prilejeme opatrne mlieko. No ja som namiesto mlieka po ochutnaní priliala ešte trošku likréru. Nakoniec prišľaháme čokoládu, šľaháme na miernom stupni. Povrch aj boky torty potrieme Frostingom. Tortu posypeme škoricou a kakaom a ozdobíme stružlinkami z bielej čokolády (tie som ja teda žiaľ nemala ).

Dobrú chuť
K :) 



 Inšpirácia: Chocolate Bible

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára