20. januára 2014

Vanilkovo- škoricové parfait


Recept na vanilkové parfait som mala odložený veľmi dlho, ale akosik som sa k tomu skôr nedostala. Parfait je veľmi príjemné, také hebučké :). Táto dávka je akurát na 4 poháriky. 

Ingrediencie:

Vanilkový extrakt
150g plnotučného mlieka
300g šľahačky
4 žĺtka
100g cukru (ja som dala 50g vanilkového cukru a 50g práškového)
1,5 lyžice škorice


Postup:

Mlieko s vanilkovým extraktom privedieme k varu. Chvíľku povaríme a stiahneme z platne. 
Do väčšieho hrca dáme vodu a nad ňu položíme ohňuvzdornú misku, alebo menší hrniec tak aby sa nedotýkal vody. Keď sa voda začne variť dáme do misky žĺtka s cukrom a vyšľaháme ich do hustého a pevného krému. Pomali začneme prilievať vanilkové mliečko a ešte chvíľku šľaháme. Pridáme škoricu, ktorú zamiešame do krému a odstavíme krém z platne. Krém necháme vychladnúť. Do vychladnutého krému vmiešame opatrne vyšľahanú šľahačku. Dáme do chladničky vychladiť a môžme podávať. Ingrediencie sú na 4 poháriky.   
Dobrú chuť
K :)

Zdroj: Žiaľ ten si nepametám. Ale ak si ho niekto spoznáva napíšte mi, rada Vás sem napíšem. 



1 komentár: