8. februára 2015

Citrónové šišky (bez kysnutia)


Tento rok som si povedala, že Fašiangy nepreskočím a pekne si ich užijem. Nehovorím, že urobím 10 druhov šišiek a fánkov, ale pár druhov by som chcela skúsiť.
Ja nie som klasický šiškožrút, nemám ich rada pocukrované, ani s polevou a určite ich nemám rada posypané farebnými serepetičkami, tak moc nečakajte, že budú krásne vyzdobené. Skrátka som absolútne klasický šiškožrút, ktorý miluje namáčanie šišky do džemu, alebo len tak bez ničoho šup do pusy. 
Tieto šišky sa mi nezdajú mastné, alebo ťažké ako podaktoré kysnuté. Rozhodne sú ale krásne svieže vďaka citrónovej chuti. Vážne skvelé len tak do pusy. 

Ingrediencie:
140g hladkej múky
1 lyžička prášku do pečiva
štipka soli
50g práškového cukru
70g kyslej smotany/ jogurtu
šťava z polky citrónu
1 vajíčko
1,5 lyžičky olivového oleja

30ks- použila som okrúhle vykrajovátko 4mm


Postup:

Do misky preosejeme múku, prášok do pečiva a soľ. Do inej misky dáme kyslú smotanu, cukor, kôru a šťavu z citróna, vajíčko a olej. Všetko dobre zamiešame a nalejeme na sypkú zmes. Vypracujeme cesto. Cesto zabalíme a dáme ho chladiť na hodinku do chladničky.
Cesto vyvaľkáme na pomúčenej doske zhruba na 5 mm. Povykrajujeme kolieska, ja som použila guľatú formičku 4cm, a postupne ich vysmažíme najskôr z jednej strany a potom z druhej strany. Ja najskôr rozpálim olej, potom ho odstavím a až vtedy doň dám šišky. Sporák stiahnem zhruba na stupeň 6 (z 10) a ďalej smažím, ale vždy najskôr z jednej strany a potom z druhej. Tak sa šiškám urobia pekné brušká. 
Ak sa vám šištičky páčia, dajte mi hlas: http://www.blogerroka.sk/karolina-azzaro/

Dobrú chuť
K :) 
 

4 komentáre: