19. augusta 2014

Čokoládová roláda s malinami



Čokoláda a maliny to je moja milovaná kombinácia. 
Samotné čokoládové cesto mi veľmi pripomína Brownie, hlavne ide o čokoládové cesto, nie o kakové :). Je krásne vláčne, nie suché a vrchná vrstvička praská, ako povrch brownie keď ním zatrasiete.


Ingrediencie:
170g čokolády (ja som použila 50%)
80ml vody
1 lyžica instantnej kávy
5vajíčok (bielka a žĺtka zvlášť)
100g cukru (použite aký len chcete kľudne aj kombináciu vanilkového s práškovým cukrom)
180ml šľahačky
pár malín do vnútra 

plech/pekáč 22x33cm
200°C


Postup:

Trúbu zapneme na 200°C. Čokoládu roztopíme vo vodnom kúpeli (do kastróla s vriacou vodou postavíme žiaruvzdornú misku s čokoládou, tak aby sa miska nedotýkala vody a vypneme sporák). Do čokolády nalejeme vodu a nasypeme lyžicu instantnej kávy. Všetko spolu premiešame. Rozpustenú čokoládu odstavíme z hrnca a necháme vychladnúť. Zatiaľ vyšľaháme žĺtka s cukrom do svetlej "peny". V inej miske vyšľaháme bielka. Žĺtka opatrne zamiešame do roztopenej čokolády. Vyšľahané bielka zamiešame ešte opatrnejšie do žĺtkovo-čokoládovej zmesi a prenesieme na plech. Pečieme 12 minút. Plech vytiahneme, položíme na doštičku a prikryjeme čistou utierkou. Necháme úplne vychladnúť. 
Keď už nám korpus pekne vychladol vyšľaháme šľahačku. Šľahačkou potrieme korpus posypeme malinami. Zas ich tam veľa nedávajte, lebo sa bude roláda zle rolovať (ja som ich dala "čo sa zmestí" a moja roláda išla veľmi zle rolovať). Hotovú roládu kľudne nechajte zabalenú v papieri na pečenie a dajte ju aspoň na 2 hodinky do chladničky.
Cesto rolujeme dlhšou stranou dovnútra. Pomáhame si papierom na pečenie, na ktorom sa korpus piekol. Začíname rolovať, tak že chytíme do rúk papier na pečenie ten ťaháme/ zdvíhame, aby sa korpus ohýbal. Pri rolovaní by sa mal papier ľahko odliepať od korpusu. Dúfam, že som niekoho mojim popisom nepomýlila, ak neviete ako som to myslím kuknite si hocijaké video na Youtube s roládou :).

Dobrú chuť
K :)       



Inšpirácia: Snaď kilo malín, ktoré som dostala od kamarátov + CHOCOLATE GALORE

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára